Сасівська  загальноосвітня  школа I-II  ступенів 

 Свалявської районної ради Закарпатської областi

Ви увійшли як Гість | Група  Неділя, 15.09.2019, 19:27  "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Поради учням | Реєстрація | Вхід
     
 
» Меню сайту

» Афоризми
Історія в школі Основи здоров'я в школі

» оцініть наш сайт
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 93

» життя сайту

» чат

» Новини

» Гаряча лінія
Всеукраїнська дитяча лінія «Телефон Довіри» тел. 8 800 500 21 80 Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей тел. 8 800 500 33 50

» Калькулятор

 Секрети успішного навчання!

Вчися, навчаючи:
        Саме цей секрет нам хотілося б тобі розкрити першим, тому що надалі він може допомогти тобі освоїти інші.
        Отже, повторимо: щоб щось добре засвоїти самому, можна (і потрібно!) Навчити цьому іншого!
        Якщо ти вирішив скористатися нашими пам'ятками і освоїти секрети успішного навчання, вибери людини (свого друга, подругу чи просто однокласника, брата чи сестру), якому ти будеш допомагати у навчанні. Звичайно, ця людина повинна погодитися прийняти твою допомогу (ти повинен переконатися в тому, що йому дійсно це потрібно)!
        Передавати секрети успіху в навчанні можна і дорослому: мамі, татові, бабусі, дідусеві ...
        Тільки не перевантажував інформацією свого слухача, пропонуй її "маленькими порціями"!

Секрети успіху на уроці
         Успіх на уроці забезпечує не тільки якісна самостійна підготовка до нього, але й ефективна робота під час уроку. Аналіз відповідей твоїх однокласників допоможе не тільки краще засвоїти матеріал, але й удосконалити твої власні відповіді за формою та змістом.

Запам’ятай, важливе:

Підготувати все необхідне для уроку до дзвінка.

Не відволікатися, зосередитися на завданні.

Не вигукувати з місця, піднімати руку.

Не жувати на уроці.

Не базікати з сусідом по парті.

Не списувати.

Готувати свою відповідь.

Дотримуватися правил етикету.

Сидіти рівно.

Вимикати мобільні телефони.

"Переробляти" інформацію.


Готуючись до відповіді на уроці:

Згадай зміст матеріалу.

Подумай або запиши план відповіді.

Виділи найголовніше в темі, при відповіді сконцентруйте на цьому увагу.

Кожне положення обов'язково доводь, приводь приклади, але коротко і ясно.

Обов'язково роби узагальнення і висновки зі сказаного.

При необхідності користуйся таблицями, схемами, посібниками, моделями.

Якщо твоя відповідь потребує доведення експериментом, підготуй заздалегідь все необхідне.


Секрети планування:

Слово "планування", швидше за все, не асоціюється у тебе з яких-небудь цікавим і захоплюючим заняттям.

 Але саме планування може стати твоїм вірним другом і помічником у навчанні, своєрідним "ангелом-охоронцем" від стресів і неприємних несподіванок. Існує думка, що ми втомлюємося від незроблених справ і особливо від того безладу в голові, який виникає, коли невирішені проблеми накопичуються і нашаровуються одна на іншу.

Крім того, планування допомагає людині затрачати менше часу на одноманітну і нудну роботу. Уміння планувати забезпечить не тільки успіх в навчанні, а й майбутні високі професійні досягнення.

З чого починається планування?

У першу чергу, необхідно вміти виділяти головне, тобто тобі належить навчитися вибудовувати проблеми і справи за ступенем важливості.

Потім визнач цілі і склади план дій, необхідних для її досягнення.

Важливо також навчитися відстежувати виконання плану і оцінити отриманий результат.


Як готувати домашні завдання

Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.

Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.

Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.

Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначи­ти, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

Прибери зі столу все зайве - те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.

Між уроками роби перерви.

Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.

Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.

Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки за змістом.

Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.

Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

Готуючись до усних уроків, викорис­товуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.

Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод «5 П», розроблений американськими психологами. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосере­дити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.

 Складай план усної відповіді.

Перевіряй себе.

Пам'ятай

Ми найкраще запам'ятовуємо:
— те, чим постійно користуємося;
— те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);
— те, що нам потрібно;
— те, що ми можемо пов'язати з іншими нашими знаннями й уміннями;
— те, що пов'язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).

Метод ключових слів

Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці.

Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац. 

Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова. Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.

До кожного ключового слова постав запитан­ня, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов'язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв'язок.

З'єднай два сусідніх ключових слова за допо­могою запитань.

Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок. Запиши цей ланцюжок  і спробуй його вивчити . Перекажи текст спираючись на цей ланцюжок.

Метод 5-П

1-П  - Переглянь текст швидко.
2-П  - Придумай до нього запитання.
3-П  - Познач олівцем найважливіші місця.
4- П  - Перекажи текст.
5- П  - Переглянь текст повторно.

 

Як готувати ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ?
 
1. Не відкладай на потім, виконуй завдання в той день, коли його задано.
2. Наведи порядок на столі, підготуй належне приладдя.
3. Вимкни телевізор, радіо та інші відволікаючі засоби.
4. Склади план своєї роботи (з якого предмета почати, а яким закінчити).
5. Чергуй предмети фізико-математичного циклу з гуманітарними.
6. Пам’ятай, що робиш завдання не для вчителів і батьків, а для себе!
7. Зранку швидко повтори.
8. Якщо завдання тобі не вдається, сформулюй конкретні питання щодо теми для подальшого з’ясування їх з учителем або друзями.
 
Алгоритм ЧИТАННЯ ТЕКСТУ
 
1. Виділіть (випишіть) нові для Вас поняття, терміни, закони, інформацію тощо.
2. Керуючись підручником, словником надайте інтерпретацію (тлумачення, пояснення) кожному з виділених нових термінів, понять, законів.
3. Які з виділених термінів, понять, законів залишилися незрозумілими для Вас? Зверніться по допомогу до вчителя або призначеного ним помічника з числа учнів.
4. Установіть логічні ланцюжки, певні взаємозв'язки, наслідки, способи досягнення результату причина і наслідок мета і засіб.
5. Виділіть, на Ваш погляд, головну думку в даному тексті. Чому Вона для Вас є головною?
6. Для вирішення якої проблеми, ситуації тощо можна використовувати дану інформацію?
 
Як вчити НАПАМ’ЯТЬ?
 
1. Прочитай і визнач головну думку тексту.
2. Розділи текст на смислові частини.
3. Вивчи першу частину.
4. Вивчи другу частину.
5. Повтори першу і другу частини разом.
6. І так далі!
 
Алгоритм РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ
 
1. Про що йдеться в умові?
2. Визнач значення відомих величин: словесно числом, виразом чи рівнянням позначенням.
3. Запиши запитання задачі через позначення.
4. Перевір одиниці вимірювання.
5. Якщо треба, зроби пояснюючий малюнок (схему).
6. Запиши задачу у вигляді рівняння через позначення.
7. Підстав у рівняння замість позначень відповідні числа або вирази.
8. Перевір відповідь. Якщо вона неправильна, пригадай чи переглянь розв’язання подібної задачі.
 
Як складати КОНСПЕКТ?
 
1. Прочитайте текст підручника.
2. Запишіть у зошит тему конспекту.
3. Визначте в тексті головний зміст, основні ідеї, поняття, закономірності, формули, тощо.
4. Визначте взаємозв’язки (причина-наслідок, мета-засіб).
5. Основний зміст кожного значеннєвого компонента законспектуйте у вигляді кодованої інформації (скорочення, абревіатури, малюнки) після найменування теми в зошиті.
6. Доцільно позначити на сторінці конспекту праві і ліві поля: ліворуч записувати назви розділів, параграфів, номери сторінок, самостійно сформульовані основні проблеми, а праворуч – свої висновки і коментарі, посилання на інші наявні у вас матеріали.
7. Найважливіші положення (визначення, докази, висновки) записуйте у вигляді цитат.
8. Корисно мати під рукою маркери або ручки різних кольорів, щоб відмічати ними найважливіші для вас елементи конспекту.
9. Прочитайте ще раз текст і перевірте повноту виписаних ідей.
Грамотне складений конспект повинен задовольняти наступним вимогам: правильне передавання основного змісту тексту, відокремлення головних думок, логічний зв’язок виписаних думок, структурованість, ясність, стислість, інформація про джерело тексту, наявність вільного місця для доповнення написаного новими думками.
» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

» Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

» Офіційні сайти

» методичний портал

«Методичний портал»



Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz